ترمیم سطوح بتنی کرمو شده و آسیب دیده ، ترمیم سازه های بتنی دریایی

ترمیم سطوح بتنی کرمو شدخ و آسیب دیده در گیلان و مازندران

ترمیم سطوح بتنی کرمو شده و آسیب دیده ، ترمیم سازه های بتنی دریایی

ترمیم سطوح بتنی کرمو شدخ و آسیب دیده در گیلان و مازندران

ترمیم سطوح بتنی کرمو شدخ و آسیب دیده در گیلان و مازندران

کلمات کلیدی

ترمیم بتن کرمو

کاشت بولت

کاشت میلگرد و بولت در منجیل و رودبار

ترمیم بتن کرمو شده ستون در رامسر

کاشت میلگرد و کاشت بولت در گیلان و مازندران

ترمیم سازه بتنی کرمو

کاشت میلگرد

ترمیم ستون کوتاه نیروگاه ها در گیلان و مازندران

ترمیم بتن کرمو شده در گیلان و مازندران

کاشت میلگرد در مازندران

ترمیم و کاشت بولت رامسر

ترمیم بتن

ترمیم بتن مخازن و کانال ها و تصفیه خانه ها زیر

کاشت میلگرد با چسب هیلتی در رامسر

مقاوم سازی

ترمیم سطوح بتنی

کاشت بولت در بتن فونداسیون در گیلان و مازندران

ترمیم بتن کرمو شده

اجرای آب بندی نمای سیمانی با عایق های نوین ساختمانی

اجرای آب بندی مخازن بتنی در کل کشور

اجرای عایق بی رنگ نانو در گیلان در رشت و لاهیجان و لنگرود و رودسر

آب بندی نمای ساختمان

اجرای آب بندی موثر نمای سنگی و سرامیکی با مواد نانو در گیلان

کاشت میلگرد و انکربولت در گیلان و مازندران

ترمیم و تعمیر بتن کرمو شده در مازندران

کاشت میلگرد در لاهیجان و لنگرود و رودسر و چابکسر

کاشت بولت در رشت مهندس فلاح چای

کاشت بولت در لنگرود

کرگیری در مازندران

ترمیم سازه

۱۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دیوار حائل

  1. در گذشته برای مهار فشار خاک پشت دیوار زیرزمین از دیوارهای بنایی ضخیم استفاده می شد ولی امروزه برای پوشش دیوارهای زیرزمین از دیوارهای بتنی به نام «دیوار حائل» استفاده می شود.
  2. دیوارهای حائل از نظر ظاهری بسیار شبیه دیوارهای برشی می باشد ولی از نظر عملکردی و بارگذاری بسیار متفاوت تر از آن است.
  3. وجود دیوار حائل علاوه بر مهار فشار خاک پشت آن، می تواند در سبک سازی سازه نیز نقش ایفا کند. براساس ویرایش چهارم استاندارد 2800، در صورتی که شرایط بند 3-3-1- 2 این استاندارد کاملاً ارضا شود؛ می توان تراز پایه را به بالای دیوار حائل منتقل کرد. با این کار ضریب زلزله محاسبه شده و در نتیجه مقدار نیروی زلزله وارده بر سازه کاهش یافته و سازه با مقطع کوچکتری جوابگو خواهد بود.
  4. بارهای مختلفی از قبیل بار یخ، فشار آب زیرزمینی، بار سیل، بار ناشی از وزن، بار لرزاه ای و … به دیوار حائل وارد می شود که برخی از آن ها با ارائه دیتیل های مناسب در حین اجرا قابل صرف نظر کردن می باشد.
  5. بارهایی که در طراحی دیوارهای حائل در نرم افزار مورد استفاده است، عبارتند از : فشار جانبی خاک پشت دیوار و فشار دینامیکی ناشی از زلزله.
  6. مقدار بارهای وارده براساس روابط مکانیک خاک و به صورت دستی محاسبه شده و برای اعمال نرم افزار استفاده خواهد شد. جهت این بارها همواره طوریست که دیوارهای حائل را به سمت داخل زیرزمین هل می دهد.
  7. برخی از گام های طراحی دیوار حائل مشابه دیوارهای برشی بوده ولی سایر گام ها به صورت اختصاصی برای طراحی دیوار حائل در نرم افزار می باشد.
  8. پیش از شروع طراحی دیوارهای حائل در نرم افزار، بایستی آرماتورگذاری مقطع دیوار با رعایت ضوابط آرماتورگذاری مبحث نهم صورت گیرد؛ زیرا نرم افزار قادر به اعمال و کنترل خودکار آن ها نمی باشد.
  9. برای افزایش سرعت طراحی، عموماً یک دیوار از هر قاب که طول بیشتری نسبت به سایر دیوارهای همان قاب دارد (دیوار بحرانی) انتخاب شده و همان دیوار بارگذاری و طراحی می شود.
  10. پس از طراحی دیوار بحرانی (تعیین آرماتورگذاری قائم و افقی آن)، می توان با تعمیم آماتورگذاری آن به سایر دیوارها؛ نسبت به ترسیم نقشه های سازه ای دیوار حائل اقدام نمود.
  • شهاب فلاح
  • ۰
  • ۰

کاشت میلگرد در فونداسیون و در دیوار در گیلان


مهندس فلاح چای


09120215547

  • شهاب فلاح
  • ۰
  • ۰


سوال:نحوه قراردادن بیس پلیت برروی فونداسیون رو لطف کنید با تصویر مناسب بگویید

همون جوری که میدونید گذاشتن صفحه پلیت بعد از بتن ریزی پی صورت می گیره و ما باید صفحه ستون رو جوری روی پی بگذاریم که کاملا به پی چسبیده باشه و هیچ فاصله ای بین صفحه ستون و پی وجود نداشته باشده به همین دلیل ما نمی تونیم صفحه ستون رو مستقیما روی پی بزاریم چون سطح پی کاملا صاف نیست و دارای برآمدگی و فرو رفتگی هایی هست ،برای رفع این مشکل ما از مایه ای به نام گروت استفاده می کنیم.
گروت یه ماده ی ای هست که مقاومت بسیار بالایی داده و از طرفی هم با گرما و سرما اندازش کم و زیاد نمی شه و ماده ی مناسبی برای استفاده کردن زیر صفحه ستون هست به این شکل که ایم ماده رو بر روی پی میریزیم و سطح پی رو کاملا صاف می کنیم (حداکثر 2.5 سانت می تونیم گروت بریزیم) و بعد از صاف کردن پی می تونیم صفحه ستون مون رو در محل قرار بدیدم. و این ماده توانایی تحمل میزان بار وارده رو داره و در موقع زلزله هیچ آسیبی نمی بینه

نکته ای که باید بگم اگه این ماده رو بین صفحه ستون و پی نریزیم ،باعث ایجاد تنش بین صفحه ستون و پی میشه و می تونه بسیار خطر ناک باشه کاری که در ایران بسیار دیده شده.

اینم چند تا عکس که از اینترنت پیدا کردم

[تصویر:  43772512.JPG]

[تصویر:  y-grout.jpg]

[تصویر:  grouting.JPG]


و یه سری اطلاعات در مورد گروت که بدردتون می خوره


گروت منبسط شونده سیمانی:

از این گروت در مواردی استفاده می شود که خاصیت غیر انقباظی گروت در پر کردن فضای میان صفحه پای‏ستون و فونداسیون اهمیت زیادی داشته باشد؛ گروت‏ریزی در زیر بیس‏پلیت پایه‏ها و ستون‏ها مثالهای خوبی از این کاربرد هستند. از این گروت جهت کاشت انواع مهارها نیز می‏توان استفاده نمود؛ از جمله این موارد می‏توان به کاشت انکل بولت و پایه‏های فنس اشاره نمود.



خواص و اثرات :
1. استحکام بالا در تمام سنین
BS 1881 PART 116:
· مقاومت 1 روزه 25 Mpa
· مقاومت 28 روزه 64 Mpa
2. تراوایی کم و دوام بالا
3. زمان انبساط :
· شروع : 15 دقیقه
· پایان : 2 ساعت
4. مقدار انبساط : تا 2% در 24 ساعت


روش مصرف:
آماده سازی سطوح: سطوحی که قصد گروت ریزی در آنرا دارید را باید از هر گونه آلودگی روغنی ،گرد و خاک و ... پاک کرد.استفاده از پمپ باد جهت دور کردن گرد و خاک توصیه می شود.
- به مدت 2 تا 3 ساعت قبل از گروت ریزی باید سطوح را کاملا غرقاب کرد و در زمان گروت ریزی باید آب اضافی را از روی سطح خشک کرد.
- صفحات ستونی که قرار است زیر آنها گروت وارد شود باید از آلودگی کاملا پاک شده و روی آنها سوراخهایی برای خروج هوا تعبیه شود.
- فضایی که قصد گروت ریزی داریم باید به نحوی قالب بندی شود که هیچگونه نشت رطوبت از آن اتفاق نیفتد.
- مقدار مناسب آب را به شرح ذیل ، برای هر کیسه 25 کیلویی پیمانه:

* جهت گروت خمیری حدود 5/3 لیتر
* جهت گروت روان حدود 5/4 – 4 لیتر
- آب را داخل ظرف مناسب ریخته و کل پودر را تدریجا اضافه کرده و با یک میکسر مکانیکی مناسب اختلاط را به مدت 5 دقیقه تکمیل کنید.
- گروت ریزی حداکثر به مدت 15 دقیقه پس از اختلاط انجام گیرد. زمانی که ضخامت مقطع گروت ریزی کمتر از 15 سانتی متر باشد می توان در یک مرحله گروت ریزی کرد ولی برای ضخامت های بیشتر باید از سنگدانه با ضخامت 15 میلیمتر به نسبت حجمی 1 : 1 با گروت استفاده کرد تا اثرات زیانباز حاصل از هیدراتاسیون خنثی شود.



توجه :
گروت ریزی باید پیوسته ویکجا اجرا گردد به همین دلیل باید قبل از اجرای گروت ریزی برنامه ریزی لازم جهت تولید بچ های مختلف در مقاطع زمانی مناسب را انجام داد که به محض اتمام یک بچ ،بچ بعدی آماده ریزش باشد.
- برای گروت ریزی حجیم توصیه می شود از پمپ های مناسب استفاده شود.گروت ریزی از یک سمت انجام پذیردو از سمتی اینکار انجام شود که گروت کوتاهترین مسافت را طی نماید.
- پس از اتمام گروت ریزی عمل آوری مناسب با مواد Capcure یا گونی خیس و یا آب پاشی صورت پذیرد.
نکات قابل توجه جهت گروت ریزی در هوای گرم (بالاتر از C° 35 ):
«» مصالح اولیه قبل ازآماده سازی در هوای خنک از سایبان در هنگام گروت ریزی استفاده شود.خنک کاری تجهیزاتی که در معرض مستقیم گروت باشند بسیار مهم است.
«» از گروت ریزی در ساعات گرم روز خودداری شود .
«» برنامه ریزی مناسبی جهت گروت ریزی پیوسته و بدون توقف صورت پذیرد .
«» دمای آب مصرفی کمتر از C° 20 باشد.


بسته بندی :
این محصول درکیسه های 25 کیلویی عرضه می شود.


شرایط نگهداری :
ازتماس مستقیم با پوست وچشم خودداری شود هنگام اختلاط از تنفس جلوگیری شود هنگام کاراز دستکش ،عینک ایمنی و ماسک استفاده شود. در محیط خشک و پاکتهای در بسته ،به مدت یک سال پس از تولید قابل نگهداری است .نگهداری در محیط مرطوب و دماهای بالا زمان را می کاهد.

  • شهاب فلاح
  • ۰
  • ۰

گروت

از گروت برای پر کردن فضاهای خالی و مکان ترک خوردگی استفاده میشود.مهمترین خاصیت گروت پر کردن فضای خالی به صورت کامل است.از گروت در نصب ریل ماشین آلات، آنکربلت ها، برینگ پل ها ، ریل ها، حایل ها ، بلت ها و … استفاده میشود.

گروت

گروت

اتصال بیس پلیت با پی (بولت چیست؟)

اتصال بیس پلیت به پی توسط بولت انجام میگیرد.برای ایجاد اتصال انتهای بولت را خم میکنند.نقش بولت در اینجا برای وصل کردن بیس پلیت به پی است.

طول بولت باید به اندازه ای باشد که کشش وارد شده را تحمل نماید.توجه شود که تعداد و طول بولت ها توسط مهندس محاسب ،محاسبه میشود.

بولت

بولت

  • شهاب فلاح
  • ۰
  • ۰

بیس پلیت (base plate) چیست؟

بارهای انتقال یافته به ستون باید به پی ساختمان وارد شود و از آن طریق به زمین منتقل شود. همانطور که میدانید مقاومت فولاد در مقابل تنشهای وارده بسیار بیشتر از بتن است بنابراین بارهای وارده به ستون فولادی نمیتواند مستقیما به پی بتنی وارد شود.

برای رفع همین مشکل از بیس پلیت استفاده میشود که بار وارده از ستون فولادی را در سطح بیشتری پخش کند و پی بتنی بتواند تنشهای وارده را تحمل کند.

بیس پلیت چیست؟

یک ورق فولادی (در ابعادی در حدود ۳۰*۳۰) است که زیر ستون فولادی قرار میگیرد و میتواند بار وارده از ستون را در سطح بیشتری پخش کند.

بیس پلیت

base plate

قرار گرفتن بیس پلیت روی پی (گروت چیست؟)

بیس پلیت باید به طور کامل روی سطح پی بشیند و هیچ فاصله ای روی آن نباشد که از تکان خوردن و لق شدن آن جلوگیری کنند.

برای رفع این مشکل از مایع ای به نام گروت استفاده میکنند.گروت مایع ای است که در برابر تغییرات دما تغییر ابعاد نمیدهد و بهترین ماده برای این مصرف است.

  • شهاب فلاح
  • ۰
  • ۰

برای این موضوم می بایست به بند 10-1-10-3 مبحث دهم (پیچ و مهره ) مراجعه کنید .
در این بند در قسمت خ حداقل فواصل بین پیچ ها را باید محاسبه کنید به اینگونه که حداقل فاصله آکس به آکس سوراخها نباید از 3 برابر قطر بولت یا سوراخ کمتر باشد ( دلیل این مسئله بخاطر پخس صحیح تنشها در اطراف پیچها می باشد )
همچنین یه رابطه دیگر نیز وجود دارد که آن را نیز باید کنترل کنیم .

در بند دیگر باید یه فاصله دیگر را کنترل کنیم که مربوط به بولتهای کناری می باشد و باید طبق بند مذکور و قسمت د این کنترل را انجام دهیم . که می بایست طبق رابطه این بند این فاصله حداقل را محاسبه می کنیم و بولتها را از این فاصله بدست آمده با لبه ورق فاصله دهیم.

[تصویر:  flmpy3pxoyq9i6x4l0vz.jpg]

[تصویر:  dddvx7aff92iluy59nd.jpg]

  • شهاب فلاح
  • ۰
  • ۰

مفهوم سختی

markaz sakhti germ solbiat

 

مفهوم سختی :  در یک تعریف کلی،مقاومت در مقابل تغییر مکان سختی نام دارد.

سازه های مهندسی باید به نحو ایمنی بتوانند در مقابل بارهای وارده مقاومت نمایند. در کنار معیار مقاومت, سازه باید سختی جانبی کافی داشته باشد تا تغییر شکلهای بیشتر از حد مجاز در آن ایجاد نگردد. مقاومت و سختی یک سازه بستگی به آرایش هندسی اعضاء ، مشخصات هندسی مقطع  اعضاءومصالح بکار رفته دارد. روش محاسبه سختی نیز بدین صورت است که اگر برای تحلیل سازه،تغییرمکانهای سازگار شامل انتقالها ودورانها به عنوان مجهول انتخابشوندو سپس شرایط تعادل نیروها در گره های سازه اعمال گردد; معادلاتی بدست خواهند آمد که مجهولات آنهاتغییر مکانهاوضرائبآنهاضرائب سختی ساختمان می باشد.

این مطلب موارد زیر را در بر می گیرد:

تعریف ضریب سختی

انواع سختی ها:

سختی سازه

مرکز جرم(center of mass)

مرکز صلبیت(Center of Rigidity)

مرکز برش   (center of shear)

مرکز پیچش (center of torsion)

روش محاسبه مرکز برش

نحوه محاسبه مرکز صلبیت

محاسبه مرکز نیرو(برای محاسبه پیچش)

 

دانلود تعریف ضریب سختی،انواع سختی ها،سختی سازه،مرکز جرم،مرکز صلبیت،مرکز برش،مرکز پیچش،محاسبه مرکز برش،محاسبه مرکز صلبیت،محاسبه مرکز نیرو

   

  • شهاب فلاح
  • ۰
  • ۰

آب بندی نمای بارانگیر در رشت و لاهیجان و رودسر


مهندس فلاح چای


09120215547

  • شهاب فلاح
  • ۰
  • ۰

آب بندی نمای بارانگیر ساختمان در رشت ، انزلی و لاهیجان


مهندس فلاح چای


09120215547

  • شهاب فلاح
  • ۰
  • ۰

کاشت بولت با چسب آلمانی و ایرانی در گیلان و مازندران


مهندس فلاح چای


09120215547

  • شهاب فلاح